ping busuk

iklan

Thursday, January 29, 2015

laptop overheating, sakit hati kita!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

sejak dua menjak ni lappy aku asyik over heating je, kejap kejap tutup. tgh buat kerja tetiba tertutup... sakit hati kita... kalau asyik overheating ni boleh menyebabkan motherboard rosak. harga motherboard dah la mahal! aku dah kene dah tahun lepas nasib baik ade warranty. lepas setahun overheating balik.

gua bengang gila sampai gua sumbat lappy gua dalam peti ais!


aku dah tak tahan la asyik over heating je... sebelum motherboard aku rosak lagi baik aku buat ape-ape yang patut. nak hantar sevis duit takde, PTPTN dan habis pakai so aku operate sendiri lappy aku ni.
aku sebagai lelaki kene berani! hehehe...





aku kene cari punca sebab apa lappy aku panas gila, sebab nya fan dalam lappy tu tak dapat nak kluarkan haba dengan baik. ade sampah rupanya dalam fan aku. habuk tebal kene bersihkan, gila punya tebal la. aku guna lidi untuk cungkil habuk-habuk yang terselit kat situ...dah bersihkan kene la pasang balik tak gitu? nasib baik la aku ni pandai pasang balik... kehkehkeh... kalau tak satu hal nak kene hantar kedai...

Alhamdulillah dah brape hari dah lepas operate laptop aku dah okeh dah, takde overheating lagi... orang kata laptop Acer ni memang banyak problem. aku dah pakai 6 tahun dah lappy ni. maybe kalau lappy aku buat hal lagi aku kene beli yang baru... urmmm....

so kalau korang ade masalah yang sama jangan tunggu lama-lama nanti motherboard korang rosak baru berakal. g hantar kedai kasi servis itu fan... kalau nak jimat atau korang ni memang kedekut boleh la servis sendiri, pasti kan reti bukak reti pasang balik dan lappy korang boleh hidup balik okeh... jangan jadi seperti tikus membaiki labu lak... kehkehkeh...

jangan lupa tinggalkan jejak korang ea... tq
Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comment facebook