ping busuk

iklan

Thursday, January 22, 2015

tutorial: cara pasang radio diblog


Assalamualaikum

entri kali ni aku nak ajar cara pasang radio diblog, sebab ape kene pasang radio kat blog? sebab nanti bosan la wehhh kalau takde radio... sunyi je... bukannya ko baca novel nak kene sunyi sepi tak gitu??

krikk krikkk...



radio yang nak dipasang adalah radio dari stesyen HOT FM. kalau nak siaran radio dari stesyen lain sorry aku tak reti la...

 "kenapa kau tak pasang je MP3 min?"

kalau aku pasang MP3 dia akan main lagu yang same je tiap hari. hari ni ko bukak blog aku lagu sama, besok ko bukan balik lagu sama. boringggg... lain la macam radio, diorang update lagu tiap-tiap hari. takde la kau jemu nanti... lagi pun radio ade iklan. aku nak dengar iklan Qu Puteh.

Qu puteh
Qu Puteh
baru la putihhh....

kulit putih tapi badan macam peti ais buat ape?? (tak sedar diri)
kahkahkahkahkah!!

ok berbalik pada title, korang je follaw step yang aku bagi ni.

step 1:
pergi kat layout > add a gadget > HTML/javascript

step 2:
copy code kat bawah ni pastu paste kat HTML/javascript

<div style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: arial; font-size: 14px; line-height: 22px; background-color: false; text-align: center; "><b>
</b></div><center style="color: rgb(51, 51, 51); font-family: arial; font-size: 14px; line-height: 22px; background-color: false; "><iframe src="http://ap-player.streamtheworld.com/liveplayer.php?CALLSIGN=HOTFM" scrolling="no" frameborder="0" style="width: 260px; height: 260px; "></iframe></center><br class="Apple-interchange-newline" /><center>Powered By <a href="http://nuraminothman.blogspot.com/" target="_blank" title="tutorial here">tutorial</a></center>

step 3:
save dan layan blog korang sambil dengar lagu... hehehe...

okeh sampai sini je la. aku dah penat menaip. kita jumpa kat entri akan datang.
jangan lupa tinggalkan jejak korang ye...
mekasih!
:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comment facebook