ping busuk

iklan

Tuesday, January 27, 2015

undang-undang gila, rotan anak bakal jadi kesalahan jenayah?

undang-undang gila, rotan ank bakal jadi kesalahan jenayah?

assalamualaikum dan selamat sejahtera.

kelmarin lepak kat facebook aku ade perasan satu artikel viral yang melanda iaitu mengenai "rotan anak bakal jadi kesalahan jenayah" yang di petik daripada utusan.com.my dan juga surat khabar berita harian keluaran 25/01/2015.




aku terfikir sapa la yang punya idea ni? menteri ke? gila betul la....

budak- budak zaman sekarang memang tak boleh kene sentuh ke?
awat manjakan sangat?

kalau zaman aku kanak-kanak rotan tu jadi makanan je setiap hari. ape ada hal, dah nakal kene rotan la. takkan la buat nakal buat salah nak dimanjakan lagi tak gitu? kalau taknak kene rotan duduk rumah diam-diam kepit bawah ketiak mak je la. dah namapun budak-budak mesti la nak enjoy, buat salah janji enjoy sudah. macam la korang tak pernah rasa zaman kanak-kanak dulu.

budak-budak zaman sekarang manja sangat, kene rotan kat sekolah langsung mak bapak datang. suruh bagi penjelasan la, saman la, ntah pape la mak bapak la ni. kalau dulu aku cakap kat mak aku aku kene rotan kat sekolah, mak aku tambah lagi.. lagi banyak. hahaha...


aku berharap apa-apa peraturan atau undang-undang baru atau lama dapat mendidik atau membina anak-anak zaman sekarang ni dan dapat memberi impak yang positif kepada mereka pada masa akan datang. melentur buluh biarlah dari rebungnya itu lah yang dapat digambarkan.

dah aku dah penat membebel. korang jangan lupa tinggalkan jejak korang ye.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

comment facebook